torsdag 28 juli 2011

Mysig dag i Kph







Hade en helt fantastisk dag igår i Kph-skön stad,det känns verkligen att man är utomlands:) Det var riktigt fullt med folk igår med (pga norsk gudstjänst i kyrkan där) Tyvärr mådde jag lite sådär på resan dit-min ångest som spökar ibland,särskilt lätt på resor med tåg,buss o bil(-båt ger jag mig inte ens på)extra jobbigt när jag sitter nära flera, andra människor..:( Men det gick ju finemang ändå!:D Var inne strax efter 15 o Angie mötte upp mig vid tåget.

Vi började med att gå till ett mysigt litet italienskt ställe på en bakgata ifrån ströget,där tog vi in en karaff vin(-halv flaska)rosé+vatten-riktigt mys! Vi tog en förrätt till det-små vitlöksbröd med tomater o basilika på,riktigt gott:) Solen sken,så det gjorde ju det hela mycket trevligare med:D
Sen gick vi vidare till ett mexikanskt ställe (vi var där förra sommaren)"Mamma rosa" Goda drinkar,men maten var sådär igår... Men en god drink innan maten-"frozen margarita" sen burrito med kyckling o lite annat,ris till+vatten.
sen gick vi en kaffe to go,gick en snabb sväng in på "Illum"-kollade skönhetsavd-såklart;) Vi åkte inte alls in igår för att shoppa-skönt! Men ska man det,så är det ju verkligen shopping-paradis där med alla exklusiva affärer;)

Vi gick vidare mot "Nyhavn" såå mysigt där...Vimlade av människor,som drack o åt på uteserveringarna vid hamnen/havet:) Vi satte oss till slut på ett ställe där vi tog ett glas champagne o njöt. Vi skulle egentligen till ett bra drinkställe/restaurang nere vid havet "Custome house" (där Angie varit innan)
men där var nästan inget folk så tidigt,så vi promenerade ner längs ströget o sista anhalten blev "Hard rock café" där vi tog varsin öl:) Sen blev det hovedbanen där vi åt lite mcdonalds innan mitt tåg gick-var tyvärr försenat,(så jag kom hem lite senare än beräknat)o fick vänta läänge på min buss på centralen-men det gick det med,mest jobbigt var det för att jag var såååå kissig:/+att jag gillar inte att gå hem sent på kvällen själv där det är lite ödsligt..kom hem ca 23.30,mös lite med nissen innan sängdags. Becca<3

Inga kommentarer: