fredag 8 juli 2011

Resedagboken:fredag












Vädret har bara blivit bättre o bättre:)
Vi åt ju hotellets frukost,som var god! Promenerade sen en låång promenad,fick se lite mer av de exklusivare områdena här-Många som går med LV väskorna-känner mig hemma:D Vi gick in i en supersöt hundaffär för småttingar<3 Många snygga män här med-o man får mer blickar efter sig här, än hemma(-dock inte på ett slibbigt sätt,utan kul!)Människorna på restaurangerna är serviceminded o trevliga,pratar engelska utan problem.

Vi gick till "le safari" som är en känd restaurang härnere-mkt niceansk mat. Jag tog en fisksoppa med bröd till(-får man iofs alltid här,baguette)öl +oliver innan maten. Angie tog sallade "nicoise". Hem till hotellet,bytte om till pooloutfiten-inte mkt folk,till sist var vi ensamma o hade alltså fantastiska poolen för oss själva:D Plaskade runt o fjantade oss-massa "nipslips" på mig:P Simmade mycket. Vattnet var rätt kallt så efteråt spanade vi in hotellets sauna o värmde oss-nice! Provade även gymmet här(-haha såg helt bortkommen ut)

Festade loss lite på rummet med gin o tonics;)Sen vid 23.30 gick vi mot stan (tar ca 20min)Hittade ETT ställe som serverade mat så sent...På vårt älskade "cours saleya"-torget vi jämt äter på,(prisvärt,mysigt o många ställen att välja på) Blev en färsbiff med ägg på till oss+pommes o sallad,ett glas vin till det.

Satt några franska killar bakom oss...o efter maten satte vi oss hos dem(-de bjöd oss,naturligtvis)Så vi satt där o drack whisky o vodka med dem:)Satt o pratade rätt länge-2 av de 3 pratade bra engelska. Tyckte en av killarna var riktigt HOT! Men blev bara ngn liten puss där...Han kunde knappt engelska heller o han var inte den mest intressanta/trevliga av de 3,En av de blev lite intresserad/attraherad av mig o jag av honom-han var lite så som jag gärna vill ha en kille...mogen,stabil,smart,lugn o ödmjuk/jordnära,(ingen casanova typ) MEN han var upptagen...:( så det blev bara lite kramar,hålla handen o blickar;)Han fick dåligt samvete att han blev "tempted". 25 år:P

Efteråt följde vi med dem till "Promenade de anglais" satt där vid havet på de vita stenarna o tog en öl vid 6 på morgonen:)HAN (Alexandre)försvann ett tag (o jag blev lite besviken)Sen kom han tillbaka med 2 buketter röda rosor till mig o Angie-så gulligt!

Vi tog hotellfrukosten kl 7 (vimlade av kineser) när vi kom hem igen,sen blev det sömn i typ 3 timmar...

Vill bosätta mig här,allt känns så lätt här o vi har det så lyxigt här på hotellet...:)Önskar att vi hade minst en vecka här...

Just nu ligger vi vid poolen,med ett glas rosé,som vi faktiskt fick gratis idag;) Snart ett dopp tror jag...Au revoir<3 Bakis-Becca

"Lovely night with a small touch of Nice nightlife" Becca

Inga kommentarer: