fredag 8 juli 2011

Resedagboken-lördag+söndagmorgon.























Ja man var ju inte piggast i stan efter den utekvällen till 6 på morgonen...(tur att vi bara gjorde så en dag:)

Vi gick in till stan efter 3 timmars sömn-ville ta tillvara på sista dagen ju...:(
Strosade runt,promenerade rätt långt o mycket vid havet. Jättevarmt!
Såg en man som hade bröd med sig-han hade flera duvor på sig-såå sött,jag ville med göra det:) U know I love birds-de är såå söta här!

Sen gick vi till torget o satte oss på en restaurang där vi tog en 3 rätters-en sen lunch-jag tog "big,pink shrimps"(-älskar ju räkor)Sen blev det gott vitt,franskt vin+bröd o små rostade bröd med kryddsmör till,Angie tog ostron till förrätt,till huvudrätt tog vi bouillabaise-gott! Glass till dessert-proppmätta...Sen blev det poolen en stund,innan fixa till sig...vi begav oss ut,satte oss på ett mysigt typiskt french place,där vi tog entrecote med pepparsås o pommes-så gott!Blev martini först sen en baileys efter maten;) Efter det gick vi till ett "drinkställe"-där vi fick se på en eldshow o dricka en sjukt god caprinhia;)

Vi ville inte tillbaka till hotellet...MEN sanningen var att vi skulle upp vid 3.30...:/ Så vi tog spårvagnen hem vid ett... o sov i ca 2 timmar,innan vi skulle upp igen...Jag mådde så illa-det bådade inte alls gott,med tanke på min flygresa:( Men vi åkte taxi till flygplatsen-allt var så vackert på vägen dit o jag ville inte alls lämna:( Fick ju börja dricka direkt igen vid 3.30-pga att jag är rädd för att flyga...Mådde inte helt ok o var extra nervös pga det i planet-men allt gick jättebra:) Sista flygningen till Kph var jättelugn o extra snabb,skönt!

Sen var man hemma igen...Superfint väder var ju ett stort + dock! O mina djur blev såklart glada o jag över att se dem..<3 ,Men blev deppig snabbt o ville bara back...Farligt med trevliga semestrar...:/ Men vi ses snart igen,NICE<3 Becca

P.s Du har väl inte missat resedagboken ons:Vår resa till nice+första kvällen...bläddra bakåt bara..:) O klicka på bilderna för större/bättre bilder,kommer även lägga in lite fler bilder ifrån Angies kamera med inom kort+ev ngra filmklipp!;)

Inga kommentarer: