tisdag 3 februari 2009

Beware of guys!!

Vill skriva detta speciellt till unga människor främst tjejer+föräldrar kan nog få sig en tankeställare,jag tror att det var lite annorlunda när de växte upp(-även om inte allt förändrats förstås)
Jag satt bakom 2 killar i 15-17 års åldern på bussen idag o suck iof sa dom saker jag redan är välmedveten om men det fick mig ändå att tycka såå synd om alla unga tjejer idag-de har såna krav på utséende o även på sex..
Och för att det ska bli förändring så måste man naturligtvis VÅGA prata med sina barn-tonårsbarn om detta..o sexualundervisningen bör ta upp mer om känslor o rätt o fel etc än bara om skydd etc..
Killarna på bussen satt iaf o snackade om hur han hade försökt sätta på sin tjej men det gick inte o då hade hon sagt men ta mig därbak(-precis som om hon vill det)o det hade naturligtvis inte gått heller så då tog hon den i munnen o dom pratade väldigt respektlöst om detta o det värsta är ju att tjejer idag tror att dom MÅSTE gå med på detta,att killen gillar dom mer om dom gör ALLT för dom o det är ju såå fel o jag önskar att föräldrarna kan tala om detta för dom stackarna..
Känner igen mig själv(-hade en sån period som så många andra haft)att jag ställde upp på sex mot min vilja etc..träffade en del killar som var riktigt bra på att ljuga o jag var naiv o väldigt bekräftelsebehövande tyvärr..
Självkänsla hade jag behövt på den tiden!
Hade sex helt för tidigt med en kille jag iof var tillsammans med läänge men ändå jag var inte mogen o han pressade mig så min bild av sex blev helt skruvad:(
Sen när jag träffade en superfin kille(-the best) så sa jag att jag ville vänta med sexet o jag väntade ett halvår o jag kan säga att han behandlade mig såå bra-så min uppmaning är alltså:Vänta med sex unga tjejer-det finns en tid för det!Gör bara det som känns helt rätt o skönt för dig,gå inte på grupptrycket,killarna tycker inte om dig mer för att du har sex TVÄRTOM!
Och föräldrar:Ge era döttrar en god självkänsla,o våga prata (trots protester)Prata med era söner om hur man behandlar en tjej-med respekt,tror också att det är viktigt med en manlig o bra förebild för sina döttrar(-det hade inte jag)
Och till killar som pressar/utnyttjar tjejer:Tänk så mkt skada ni gör,tycker ni om analsex??inte?då kanske ni inte ska pressa er tjej till det eftersom det är exakt samma sak,det är inte heller självklart att hon vill ha oralsex (o allt det innebär)Nä tjejer börja ha sex på era villkor när ni är gamla nog för det!
Jag tex borde väntat länge med det,jag var inte mogen o man kan omöjligt veta vad som är o känns rätt för en i tonåren..
Skaffa en bra kille o vänta hellre längre än för lite så blir det bra:)
Jag älskar själv sex,men det ska vara med en person som jag har starka känslor för-annars kan det faktiskt vara..
Frågan är också:Hur kunde killar få detta övertaget från början?Har dom inga känslor eller samvete alls??Scary thought..O hur kan det fortfarande vara så att det är tjejen människor säger är billig o äcklig? o inte killen??boys will be boys känns förlegat-tjejer är också kåta men vi verkar ha gränser för vad som är ok att göra mot en annan människa..
Som en person sa till mig (som också tycker att man ska ha sex med känslor)-vi är människor inte djur!! Becca

Inga kommentarer: