måndag 16 februari 2009

Uteavdelning

Ja idag har jag varit på uteavdelningen,men vi var inte ute hela dagen,thank god-det blir lite kallt..Själv är jag emot uteavdelningar speciellt såna som är ute konstant-(det är inte vår),tycker inte att man tänker så mycket på barnens behov när man väljer uteavdelning (i många fall inte alla)jag tycker som så att är barnet över 2,5 år och väldigt aktivt och spenderar mycket tid ute även med sina föräldrar-alltså är friluftsmänniskor o inte så glada för att pyssla med såna saker man gör inne så är det helt ok annars inte! Man vet ju själv att när det är kallt eller för varmt så kan det vara skönt att komma in en stund,men barnen har inte det valet alls..Medan kanske föräldrarna sitter inne på ett varmt kontor..
Jag tycker alltså att man ska se till barnets behov och inte sitt eget,och man kan omöjligt veta vad en ettåring har för behov i förskolan,vi har en hel del ettåringar och dom fryser eftersom dom inte alls rör sig på samma sätt som äldre barn,och det där med att det ska bli mindre infektioner har inte jag märkt av alls.Becca

Inga kommentarer: