onsdag 4 januari 2012

Fina vänner...




Trots en bökig! mage igår med,så gick jag hem till Pernilla (i myskläder:) när jag hade avslutat min tvätt på kvällen. Det ångrar jag inte,det var jätteskönt att komma hemifrån o prata i massor,dricka lite vin o öl med en redan halvlullig o glad Pernilla:) Fick se hennes fina julgran o pynt,hennes fina julklappar osv,vi fick också "catch up" lite,för vi har inte setts på ett litet tag. Nisse var med o såg sååå söt ut i hennes bohemsäng:D Sen gick jag hem sent på kvällen,kollade lite kriminalare o åt lite keso med bär,innan jag la mig-åt nyttigt igår,(förrutom alkoholen då-men det blev inte så mycket för mig)

Idag har jag börjat dagen med morgonrunda såklart med nissen,fixa mat till dem,sen laga havregrynsgröt,en macka(-som viktklubb rek) med keso,kycklingpålägg o tomat+en kopp kaffe med mjölk till det. Kollade på norska kungaparet på tv-o inte ett öga torrt...så romantiskt...o jag gillar dem,de verkar gulliga o genuina! Royalisten här haha...

Nu blir det lite mys innan jag får börja göra mig i ordning för att bli hämtad av Eva-ska hem till henne o familjen(-man o 2 söta små pojkar)det var ett år sedan jag var där sist o då var det jättetrevligt!:) Eva är ju min kollega-lärare på skolan o jag har även "haft" hennes äldsta som mitt ansvarsbarn för ett par år sedan.

Dagens: Igårkväll när jag var hos Pernilla så tänkte jag på att de verkligen är kontraster-Eva o Pernilla-Pernilla bor själv,är en riktig bohem o konstnär,har ett konstnärligt hem,väldigt ung i sitt sätt på ngt vis(-för att snart fylla 40år...)Eva å andra sidan är rätt prydlig o lite mer pryd,ordentlig,har ett mer "strikt/modernt" hem,småbarnsförälder osv. Men det jag tänkte på, var att jag är såå tacksam för alla dessa kontraster-alla dessa olika typer av vänner som jag har i mitt liv,så har jag alltid haft det o så vill jag alltid ha det. Har även hittat en gemensam nämnare hos Pernilla o Eva-Båda är otroligt varma o fina människor<3 Becca

Inga kommentarer: