lördag 21 januari 2012

Spontan o fin kväll...




Mådde lite bättre (med tanke på allt)igår fredag:) Hade en bra o mysig rytmiklektion med våra små knattar o min lustkänsla till allt (o alla) var högre. Blev också en mysig promenad med fina Eva på rasten(-vi gör det ofta nu:) Gick i Pildammsparken.

Hade bara tänkt att ha en välbehövligt lugn kväll igår,MEN min vän Lena smsade o ville ha med mig till kyrkan (United möllan) där hon skulle predika,så jag hängde på-o det ångrar jag inte!
Fin kväll,med fantastisk bra predikan av duktiga Lena,sen att jag är sjukt kass på att mingla med människor jag inte känner o själva "Smalltalk" ja, så är det ibland fortfarande...Men det är väl bara sån jag är,har svårt för att låtsas vara intresserad av att prata om jobb etc med många främlingar (i ett nytt sammanhang...)Men jag var där för Guds o Lenas skull haha;) Kände att jag har saknat att vara i kyrkan,o efteråt fylls man av en enorm positiv energi!

Sen gick vi o fikade,o hade som vanligt helt amazing bra samtal ihop!
Kände mig supernöjd när jag kom hem,promenerade med vovsen o myste lite ihop,läste innan jag somnade...Tacksam GUD för alla fina människor i mitt liv,och för att du är med mig<3

Dagens tips: Du som är nyfiken/intresserad/skeptisk eller något på United,så vill jag gärna berätta att alla är välkomna! Det kommer upp "nya united kyrkor" hela tiden i olika länder osv,men i Malmö så finns United i Kirseberg-stor lokal,gudstjänsterna är sön kl 11 o 16(-man väljer vilken man vill gå på)Kidz finns också-de passar barnen o gör en massa roliga saker under gudstjänsten,nästa sön är det bal för dem t.ex:) På onsdagar håller United till nära Lilla torg tror det är 19.30,o fredagar alltså Möllan 19.30 o det är i Betlehemskyrkan. Nästa sön är det Supersunday-den är i Kirseberg 16.30,supersunday då möts alla kyrkorna o det är mer festligt,mer musik än vanligt o mkt större,feststämning helt enkelt. All info finns på united.nu

Inga kommentarer: