måndag 24 oktober 2011

En BRA måndag!






Jag har börjat tänka otroligt positivt nu sedan ngn vecka tillbaka, o jag börjar nog tro på det där med att anteckna 5 bra saker som man gjort under en dag-tror att det gör att man vaknar upp till en ny dag med positiva tankar o när de negativa kommer så får man bara säga stopp! Jag tänker inte vara så taskig mot mig själv nu mer,jag vill leva o må bra-ingen mår bättre av ens negativa tankar om sig själv:D Svårt ibland,men man får väl träna!;)

Såå härligt att komma till jobbet o träffa alla de små o jag märkte att jag varit saknad av både barn o föräldrar-love my job! Men visst kände mig slö o förkyld efter lunch,så det blev lite relax på rasten i djungelrummet(-får ni se bilder på)Men jag är såå tacksam över att det dåliga jag kände igår igen, är bättre nu:) Även anmält mig till att bli kulturombud för förskolan-om det är något som passar mig så är det ju det:D Kolla in lite föreställningar,kanske vara med vid lite möten,boka biljetter till olika evenemang etc.

Tog lite bilder när jag "vaktade barnen" som sover-de sover ute i ett till byggt skjul eller vad man ska kalla det,i träsängar,det är superbra o de somnar lätt!

Nu blir det att fixa till äggröra med skinka,broccoli o lite annat,släppa ut nissen snabbt i trädgården,sen tv-night:"Barn till varje pris" o bästa "Den som dräper". Kram,Becca

Dagens roliga: Jag till en liten kille på 3 som nyss fått en lillebror:Liknar han dig mycket?
3åringen:Ja,fast han har inte likadana kläder som jag:D

Dagens ord (o en favorit)"Du kan inte hindra en fågel från att flyga över ditt huvud,men du kan hindra den från att bygga bo där."

Inga kommentarer: