söndag 9 oktober 2011

Ett äventyr....;)







Igår kom Angie hit mitt när jag satt naked i badet,hon började mäta mina fönster o även nisse haha-han ska få lite nya outfits nu inför kylan,(ifall jag hade haft en tik så hade jag köpt klänningar med,iaf hittat en snygg juldress med tofsar till honom;)
Han gillar inte alls att ha kläder på sig ska ni veta,han gömmer sig under sängen/soffan varje gång vi ska ut...:/ Så jag har aldrig lagt så mycket kraft på det där med kläder till honom-men han om någon behöver verkligen kläder-han är en jätte-naken nakenhund ju:O O nätet vimlar av snygga kläder-tyvärr dyrt bara,men nu ska det snart shoppas!;) Nog om det,back till igår...

Vi stack till rosegarden-tänker aldrig gå dit mer,kom på att jag tycker inte maten är så jättegod-känns mer som någon försvenskad/mesig variant...har nog bara känt att priset är bra för allt man får...

Sen skyndade vi in mot Ikea,på vägen dit-vid Lindeborg så var där något konstigt hål ner i marken o jag sa direkt till Angie att kan vi verkligen åka här? optimisten A sa ja,o jag tänkte att man får väl lita på den med körkort...så hon åkte o PANG vi åkte ner i det djupa "hålet",bumpade till rätt rejält...A sa förlåt till mig o jag bara skrattade-det är såå typiskt Angie...En man fick hjälpa bilen upp,till sist gick det-A hade förstås sjukt dåligt samvete,inte hennes bil...:o På vägen dit skojade jag att:Denna gången ska vi inte smasha någons backspegel (gjorde hon nämligen i vintras) också blev det ännu värre:D

Nåväl på Ikea hittade vi snabbt en bra o billig säng till mig-vill inte lägga mkt pengar på det nu(-såå mycket annat jag behöver)rusade mot kassorna för att fösöka få hemleverans i tid-men nope...var 15min försent:( Så jag får den ikväll istället-Pernilla ska hjälpa mig upp med den-tack för det,jag är rätt "handlingsförlamad" i såna situationer...:D

Sen fortsatte vi shoppa på Ikea,jag fick med mig hem en jättefin zebra tavla som jag ska ha ovanför sängen-snacka om att jag har olika stilar med konst-I like it:Foto+Chagall+Picasso i mitt vardagsrum,på jakt efter en stor färgglad tavla som ska hänga över soffan med:) Min tanke är att ha rätt mycket mörka grejer o lysa upp det med färgglada detaljer såsåm blommor,ljus,lampa,kuddar,överkast,tavla etc.

Fick också med mig hem en brunaktig ryamatta som jag gillar skarpt-djuren med,speciellt lukas blev helt förtjust!:) Köpte även massa ljus,skålar,vinglas,en rullgardin. Ska förmodligen köpa rumsavdelare,gardiner o lampor,kudde från Ellos. Vill gärna ha "Missoni kuddar o överkast+en kudde med en uggla på, ifrån ett annat ställe-lite dyrare grejer...Gäller att mixa rätt:) Behöver också köksbord o stolar+ en stor flatscreen till vardagsrummet. (Kommer visa er mer från lägenheten när det är mer klart naturligtvis:)Var väldigt skönt att komma hem efter Ikea-rätt jobbigt att va där,stirrigt! o ännu värre med en ond mage:(

Här hemma hade vi det mysigt,A satte upp lite tavlor här,åt mcdonalds-såå gott!! ej pommes,bara burgare-big mac o cheeseburgare för mig:)lite vin till det o hollywoodfruarna:D Fick samtal o "gulliga/flirtiga" sms igårkväll ifrån en viss person av motsatt kön som flyttat hem till MÖ igen... Sen körde A hem vid 00,o vi gick o la oss härhemma-o upp inatt o hämta in katt o lät min stackars,kissiga vovve kissa lite till-ser sjukt sliten ut som nog en småbarnsmamma kan göra,ingen sammanhängande sömn alls just nu)

Detta blev långt,hoppas ni orkar läsa... Idag är det söndag-jag har de senaste helgerna haft en mage från hell...:( Mådde kasst igår o fortfarande idag...så idag ställde jag in frukostplanerna med söta Rossan o har slappat för fullt...sovit,kollat nyhetsmorgon,promenader med nissen,lite tele,surfat,tidning o sånt slappt i myskläder:)
Väntar på säng som kan komma närsom mellan 18-22...jubb,men kul när den kommer:D Så nu ska jag städa o fixa litegrann här hemma,fixa någon mat med. PUSS till ER<3 Becca

Inga kommentarer: