söndag 2 oktober 2011

Sol o lugn






Igår blev det en rätt mysig dag:) Solen sken,men jag är lite sån att jag är inte så mkt för att gå ut själv,promenerar ju redan mkt med nisse o så,men jag ger mig helst iväg ut med sällskap:D O jag fick bästa sällskapet igår-Nämligen hela Fam.Pommer,Lena är ju min vän(-som arbetar inom kyrkan ni vet-både på skolan där o som pastor för "international" där tillsammans med sin man Andreas,som också är jättetrevlig,o deras flickor:Ellen o Alice.
De hämtade upp mig igår em,o vi åkte till "Hammars Park" o myste,pratade om allt möjligt o fikade i solen-medans flickorna lekte o sprang runt. Vi pratade en del om mitt dop också,o snart är det dags mina vänner:D Spännande o kul,ska bara planera o tänka ut hur jag vill ha det,vilka som ska vara med etc-mer om det en annan gång!
Kvällen blev lugn,eftersom nissen har problem att "hålla sig"-dricker o kissar jättemycket just nu, så går vi ut mkt när jag väl är ledig. Blev en stillsam kväll,drack lite vin o lagade kycklingwok till middag,lite tv. Somnade rätt tidigt.

Idag har det inte hänt mkt alls...Riktigt trist dag faktiskt,för jag har ont i magen-blev kass igen igår e.m/kväll...:/ O när man har ont i magen pallar man ju inte göra något alls...o jag hade definitivt inte orkat åka runt halva stan med buss till kyrkan-men jag är lite ledsen att ha missat det,när det var supersunday o allt...Alltid jättetrevligt...Nåja får bli snart iaf! Nu ska jag laga lövbiff med sparris i vitlök-standard nu haha:D Måste hinna med att äta räkor med,hur ska det gå?! Tänkte även ta fram lite kex o ost-parmesanost o vitlöksost etc-får bli en tapasvariant;)Eller 2 rätters,med popcorn (om jag orkar)till dessert. Ett bad blir det också,och hämta upp tvätten. Nästa helg händer det lite mer iaf;)Ha en skön söndagskväll sweeties! Becca<3 P.s Bild på nissen+ vår trädgård igår då vi hade en mysig stund i solen:D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Va härligt att kunna gå i t-shirt o kortbyxor första oktober :) mr

Anonym sa...

Följer din blogg och det verkar ju galet om du sätter dig till bords med stekt rött kött och dricker vin efter att du haft såna problem med magen så regelbundet. Ta hand om din arma mage.

Häls
Elin

Beccas sida sa...

Visst är det skönt med soool i Okt!!!;) Ja Elin du har rätt ang vin-ej bra för magen alls:/ MEN svårt att låta bli... Dock dragit ner sedan ett år tillbaka, och det är sällan det handlar om stora mängder! Rött kött har jag nyss börjat äta efter flera års uppehåll från det, o jag mår bra av det-inget dåligt för min mage alls!:) Kram!