onsdag 19 oktober 2011

Onsdag



Kollat lite efter 10,denna veckan har det handlat om "Prestationkrav/ångest"...Tror att vi alla har den på något sätt någon gång i livet, o på olika sätt,för mig har det oftast handlat om att inte göra något konstigt,att se bra ut,att verka stark/självsäker-alltså granskat mig själv så enormt...o det går lite i perioder faktiskt...Jag har nog mest sökt bekräftelse mycket,känns det igen? Mycket från det motsatta könet-Man vill känna sig omtyckt o attraktiv av andra än vännerna/familjen. O när jag inte får den bekräftelsen på ett bra tag då känner jag mig lätt ful o tjock o ointressant,lågt egenvärde t.ex...O det har naturligtvis varit tufft för mig med tanke på att jag haft det väldigt tufft med det motsatta könet(-varit många knäppisar om man säger så)O det är säkert därför jag prövas så hårt där,för jag har varit tvungen att lära mig en hel del först-innan jag är redo för en annan person... O de goda killarna har jag ibland också betett mig illa emot-detta var främst då jag var yngre-ovan o antagligen rädd omedvetet-jag gjorde en massa självdestruktivt då-det är jag mycket tacksam att jag kommit ifrån,men jag är inte helt på topp med det än...

Vissa har enorma krav på att allt ska se fint ut utåt-som lägenheten,bilen,pedanta stilen,vikten,skolan u name it! Vore skönt att släppa allt sånt,visst!? För ju mer vi anstränger oss o tänker på det,desto mer råkar vi nog illa ut-eftersom det inte går-Ingen är perfekt,vi har vårt bagage med oss osv..så är det för alla,det är något som pastorn har pratat om mycket i kyrkan o det är skönt att se att man inte är ensam!

En annan sak! Igår när jag halvtittade på "Outsiders" så såg jag precis i slutet att nästa vecka ska det handla om MIN FOBI/ÅNGEST,det som varit ett helvete för mig i typ 22 år(-men som jag på senare tid lärt mig leva med rätt bra)Blir lite irriterad över att "Outsiders" har så brett spektrum...Ena veckan handlar det om människor som tror att de är djur? o nästa om ångest-som är en stor folksjukdom idag...Jag blev först glad över att se att de ska ta upp detta-för jag har förstått att det är många som lider av just kräkfobi-MEN samtidigt känns det "bittersweet" att en massa människor på facebook o andra ställen förmodligen kommer sitta o skratta åt något som skapar såå mycket ångest o problem hos människor...Hur ska jag hantera det då...?osv...

Nyss käkat ett äpple o druckit mitt gröna mint-te ifrån Dilmah,såå fresh! Vet ni att ett äpple om dagen är supernyttigt o även grönt te-många livshotande sjukdomar kan förhindras med rätt kost-man kan aldrig vara hundra men chansen att inte drabbas kan bli större! Annan superfood är bär såsom hallon o blåbär,färgglada grönsaker som tomat o paprika,broccoli,fet fisk,grönt te etc. Igår gjorde jag en supergod pastarätt-o jag unnade mig MYCKET pasta(-det var längesen:)Hade keldas tomatsoppa (som är lite tjockare än vanlig+med grillade grönsaker)la i broccoli o mozzarella-ost som jag smulade i,såå gott med den smälta osten i-gott tips!

Dagens stora tips: Idag har jag börjat med "Rinexhin" för den sega förkylningen-hjälper alltid superbra vid mina förkylningar,be din läkare om recept-det löser verkligen upp segt u know what:P

Idag blir det ju mest vila naturligtvis...Men nu ska jag hoppa in i duschen först o sen promenera bort till veterinären för att köpa speciellt foder som nissen ska ha nu...Det blir han inte glad över:/ Kram o hoppas ni gillar mina inlägg-annars får ni gärna komma med kritik o även glada kommentarer!:D Becca

Inga kommentarer: