tisdag 18 oktober 2011

@home o tänker på andlighet...




Ja jag är hemma idag fortfarande med illrosa kinder-megaförkyld som ni ju vet-ska försöka blogga mindre om sjukdom sen;)
Tycker iaf att det är extremt orättvist att vi som arbetar inom förskola/vård ska behöva ha karensdag...för att vi passar upp andra människor så blir vi mycket lättare sjuka än andra-så den borde slopas ifrån vår redan rätt låga lön...

Något positivt är iaf att jag nyss gick in på EP hemsida-Europaportens hemsida,blir så stolt när jag läser om vår förskola/skola o vår etik! O undersökningarna talar sitt tydliga språk:) Väldigt glad att jag jobbar på en sådan proffsig förskola/skola ibland andra proffsiga människor! Många tror att vår skola är "religiös" så är det inte alls,det är en fristående skola där alla är välkomna(-men kön är på flera hundra nu)

Såg även att där kommer vara en hel del "happenings" i församlingen EP-velat gå dit länge,men inte varit där än: På sön ska jag nog gå dit,o där kommer vara ett par julkonserter i dec,kul-så det lär bli en julkonsert-månad:D Vi har ju vår julkonsert med barnen där med:) Sugen på andlig spis nu(-det var längesen jag var i united/kyrkan)Ska nog gå in o kolla på undervisning på united.nu-kolla du med,om du är nyfiken-superbra undervisning för livet,i tiden!

Många tror att pingst är ngt creepy-sektaktigt,så är det inte alls!!! Härliga,kärleksfulla människor- som har en stark tro,olika typer av människor-och som tror på en gemenskap mellan människor-gärna bjuder in andra människor etc:)Gäller (som med det mesta annat)att välja en församling/kyrka där man trivs bra. Något som man också har inom "Pingst" är s.k hemgrupper/bönegrupper-inom United (där jag går)kallas de connect-o det är precis vad man gör,man connectar med andra människor-kanske hemma hos ngn,eller ute på café t.ex,ber tillsammans,äter gott o delar livet ihop med olika människor-aldrig varit på en sådan-men när jag en dag är "hundfri" (vilket jag inte vill bli nu nej!)så kommer jag definitivt vilja tillhöra en.

Annars blir det vila,måste nog sova lite nu o läsa en tidning som jag testar-"Your life" den verkar bra o intressant!

Inga kommentarer: