söndag 14 juni 2009

Något att tänka över..


Skönt att vara hemma,vilken helg..jag är inte van vid att dricka så både fre+lör-drack inte supermycket någon av kvällarna men det slog till ändå på något sätt..
Och det med att jag inte fick någon sömn inatt är ju värst så det blir tidig sänggång ikväll,snart göra en kopp örtte o mysa i sängen,men inget kul på tv..suck.
Tänkte att jag vill förklara för er som inte vet vem AC är vem hon är: Det är ett otroligt tragiskt öde med AC..:( Vi träffade AC (jag o Angelica)på gymnasiet-musik men tyvärr kunde hon inte gå kvar i vår klass det är nämligen så att hon drabbades av en hjärninflamation när hon var bara 14 år gammal..den gör att hon fick svårt med minnet,psykiska bieffekter-hon fick en psykos året efter,efter det har hon även drabbats av depression,panikångest o tvångstankar.
Det värsta av allt är nog att hon är på en helt annan nivå än andra 30åringar-hon är lite som ett barn på vissa sätt fortfarande,hon klarar inte av att ha ett jobb o hon har svårt med vissa sociala saker med- att lyssna på andra människor o pratar mycket själv så självklart blir det väldigt intensivt o energikrävande att umgås med henne,men hon har bara sin familj,mig o Angelica o en annan vänninna som hon inte träffar superofta heller så hon lever ju inte alls ett typiskt vanligt liv för en 30 åring,förtidspensionär o väldigt mycket tid i ensamhet,hon drömde om en sångkarriär men det har hon fått släppa (hon gjorde mkt inom sången innan hon blev sjuk) När man träffar AC så får man verkligen en realitycheck att man ska vara lycklig över det livet man har,sin hälsa,sina vänner etc-sånt som man ofta tar förgivet,ofrivillig ensamhet är nog bland de värsta som finns! Jag o Angelica har umgåtts med henne ända sen gymnasiet o det är krävande men det är det värt för att hjälpa en annan människa-hon blir så glad när vi kommer eller ringer henne etc:) O jag skulle inte vilja bli lämnad i ensamhet om detta hände mig,det kan ju hända vem som helst..Så tänk på det,det kostar inget att hjälpa en medmänniska till lite mer glädje i livet.
Otroligt också att hon är väldigt positiv med tanke på allt som hänt,hon o hennes mamma var de perfekta värdarna(-det är de alltid!)Vi fick trerätters så vi blev proppmätta:) Dagens ord:Var tacksam över det liv DU lever-KÄRLEK, Becca

Inga kommentarer: