onsdag 3 december 2008

Onödigt..

Träffade på en gammal bekant i helgen o vi småpratade lite-känner hans dotter,(vi hängde mkt när vi var yngre)
Vi småpratade lite o så sa han:jamen jag känner inte alls igen dig-och man hörde riktigt att det var på ett negativt sätt o varför jag blev lite upprörd är för att denna mannen sagt det några ggr innan när vi har setts o det har inte varit så långt mellan ggrna vi setts så så mkt ´kan jag väl inte förändras från gång till gång??
Han har dessutom kommenterat min vikt förr o sagt att nu får jag tänka på vikten för annars åldras jag i förtid..!? Jag- som de allra flesta tycker ser ung ut..förrutom han då-Tror han att alla människor kan vara supersmala hela livet o att jag ska ha kvar min 49kg kropp som jag hade på gymnasiet?eller att jag ska gå i klänning o rosetter fortfarande?För annars har jag faktiskt inte förändrats sådär jättemycket.
Borde sagt något rått tillbaks som hur han själv såg ut eller liknande-men varför ska man sjunka lika lågt-Inte min stil!Men det är riktigt jobbigt att bli granskad på det sättet av andra människor,(det är inte alltid jag piffar till mig heller när jag ska till ica eller ut med hunden eller något,men det är trist för såna kommentarer oavsett vem de kommer ifrån gör en ju inte på bra humör direkt..
Har hört kommentarer om min viktuppgång tidigare o när folk pratar så till en känns det som man är skittjock(-utan att man är det)Spinkig är inte lika med snygg enligt mig iaf,klart jag gärna vill vara lite smalare men jag är rätt nöjd med min kropp faktiskt-o många i min familj är inte supersmala så ifall jag inte bantar ihjäl mig,vilket jag defintivt inte vill..så är det nog ungefär såhär jag ska se ut,har mkt med gener att göra, o min erfarenhet är att riktigt smala människor ofta kan se lite äldre o mer slitna ut i ansiktet- framförallt som äldre.
Tycker bara det är hemskt med sådana kommentarer som faktiskt kan leda människor till destruktiva handlingar,(tur att jag är lite äldre o starkare än så)R

3 kommentarer:

bläckfisken sa...

fy vad onödigt! Jag vet vem du syftar på. Han ser ju ut som 80 typ! Tur att du inte tar åt dig. Kramar jenny

Anonym sa...

Han verkar ju inte vettig över huvudtaget så det som kommer ur hans mun- är inget att bry sig om! Du är söt som du är!!
Puss O Kram

Beccas sida sa...

Tack vilka fina vänner jag har:))R